HOTĂRĀRE Nr. 522 din 8 mai 2003
pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind
formarea profesională a adulţilor
Text īn vigoare īncepānd cu data de 17 iulie 2015
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICĂ NEAMŢ
Text actualizat prin produsul
informatic legislativ LEX EXPERT īn baza actelor normative modificatoare, publicate
īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, pānă la 17 iulie 2015.
Act de
bază
#B: Hotărārea
Guvernului nr. 522/2003
Acte modificatoare
#M1: Hotărārea
Guvernului nr. 887/2004 #M2: Hotărārea Guvernului nr. 1829/2004 #M3: Hotărārea Guvernului nr. 918/2013 #M4: Hotărārea Guvernului nr. 481/2015
Modificările
şi completările efectuate prin actele normative enumerate mai sus
sunt scrise cu font italic. Īn faţa fiecărei modificări sau
completări este indicat actul normativ care a efectuat modificarea sau
completarea respectivă, īn forma #M1, #M2 etc.
#B
Īn temeiul art. 107
din Constituţie şi al art. 47
din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a
adulţilor, republicată,
Guvernul
Romāniei adoptă prezenta hotărāre.
ARTICOL
UNIC
Se aprobă Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.
129/2000 privind formarea profesională a adulţilor,
prevăzute īn anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărāre.
ANEXĂ
NORME
METODOLOGICE
de
aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului
nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor
#M4
CAP. 1
Dispoziţii generale
#M4
ART. 1
Prezentele
norme metodologice, denumite īn continuare norme, reglementează punerea īn
aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului
nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor,
republicată, denumită īn continuare ordonanţă.
#M4
ART. 1^1
Prin
activităţile de formare profesională de interes general,
prevăzute la art. 3 din
ordonanţă, se īnţeleg activităţile care:
a) se adresează tuturor persoanelor apte de
muncă;
b) oferă protecţie faţă de riscul
de şomaj;
c)
contribuie la nediscriminare, egalitatea īntre sexe, ameliorarea
standardelor de viaţă şi a calităţii vieţii,
precum şi la crearea de şanse egale pentru toate persoanele care
desfăşoară activităţi pe piaţa muncii;
d)
contribuie
la dezvoltarea capacităţii persoanelor de a fi membri activi ai
societăţii;
e) contribuie la incluziunea socială, la
coeziunea socială a comunităţilor locale şi la solidaritate
socială;
f)
sunt furnizate de furnizori care respectă principiile de asigurare
a calităţii prevăzute la art. 5
din ordonanţă;
g)
sunt planificate şi implementate avānd īn vedere cerinţele
pieţei muncii şi aspiraţiile profesionale ale adulţilor.
#M4
ART. 1^2
Promovarea
īnvăţării pe tot parcursul vieţii, prevăzută la art. 4 lit. f) din ordonanţă,
contribuie la realizarea următoarelor obiective specifice īn domeniul dezvoltării
resurselor umane la nivelul angajatorilor:
a) asigurarea forţei de muncă
corespunzătoare cerinţelor noilor locuri de muncă;
b) reconversia profesională a salariaţilor
pentru a face faţă transformărilor de la locurile de muncă;
c)
reducerea
impactului social al proceselor de restructurare şi reorganizare ale
angajatorilor;
d)
creşterea
mobilităţii profesionale a lucrătorilor;
e)
crearea
de noi locuri de muncă.
#M4
ART. 2 *** Abrogat
#M4
ART. 2^1
(1)
Formarea profesională, organizată conform art. 10 alin. (3) lit. b) din
ordonanţă de către angajatori, se finalizează cu
certificatele de absolvire prevăzute la art.
21 alin. (3) din ordonanţă.
(2)
Certificatele de absolvire eliberate de angajatori salariaţilor
proprii conţin cel puţin următoarele elemente:
a) datele
de identificare ale angajatorului care a asigurat formarea; b) numele şi
prenumele salariatului;
c) denumirea ocupaţiei
pentru care a fost organizat programul de formare profesională;
d)
numărul de ore şi perioada de desfăşurare a programului de
formare de care a beneficiat salariatul; e) competenţele dobāndite prin
programul de formare profesională.
(3)
Īn vederea monitorizării creşterii gradului de participare a
adulţilor la īnvăţarea pe tot parcursul vieţii, angajatorii
transmit trimestrial secretariatului tehnic al comisiei de autorizare īn a
cărui rază teritorială īşi au sediul social date cu privire
la angajaţii care au beneficiat de formare profesională, conform
tabelului prevăzut la anexa nr. 7.
#M4
ART. 2^2
(1)
Nivelurile de pregătire prevăzute la art. 10 alin. (1) din ordonanţă
reprezintă nivelurile de calificare stabilite prin Cadrul naţional al calificărilor,
aprobat prin Hotărārea Guvernului nr. 918/2013, cu modificările
şi completările ulterioare.
(2)
Condiţiile de acces la programele de formare profesională
organizate potrivit prevederilor art. 10
din ordonanţă, pe niveluri de calificare, se stabilesc prin registrul
prevăzut la art. 14 alin. (3) din
ordonanţă.
#M4
CAP. 1^1
Organizarea formării profesionale a
adulţilor
#M3
ART. 3 *** Abrogat
#M4
ART. 4
Ministerul
Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vārstnice şi
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice
solicită, īn temeiul art. 11 alin.
(1) din ordonanţă, ministerelor, agenţiilor naţionale
şi altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate,
după caz, cu consultarea autorităţilor administraţiei
publice locale, să pună la dispoziţie strategiile sectoriale
şi teritoriale de dezvoltare a resurselor umane, inclusiv cele de formare
profesională.
#M4
ART. 5
(1)
Programele de formare profesională se organizează de furnizorii de
formare profesională conform art. 14 alin. (1) şi (2) din ordonanţă.
(2) Competenţele-cheie prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. b) din
ordonanţă sunt cele prevăzute la art.
68 alin.
(1)
din Legea
educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi
completările ulterioare.
(3)
Programele de formare profesională prin care se realizează
calificarea sau recalificarea adulţilor se organizează pentru
calificările cuprinse īn Registrul naţional al calificărilor
profesionale din Romānia.
#M4
ART. 6
(1)
Pānă la intrarea īn vigoare a Registrului naţional al
calificărilor profesionale din Romānia se utilizează Nomenclatorul calificărilor pentru care se
pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare, aprobat prin
Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei
şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr.
35/3.112/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)
Nivelurile de calificare prevăzute īn nomenclatorul
calificărilor de la alin. (1) se utilizează pānă la 1 ianuarie
2016.
(3)
După data de 1 ianuarie 2016, nivelurile de calificare pentru care
se vor organiza programe de formare profesională vor fi cele
prevăzute īn Hotărārea Guvernului nr.
918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al
calificărilor.
#M4
ART. 7
(1)
Programele de formare profesională se elaborează potrivit art. 15 alin. (1) din ordonanţă, īn
concordanţă cu standardele ocupaţionale recunoscute la nivel
naţional, respectiv cu standardele de pregătire profesională,
aprobate īn condiţiile reglementărilor īn vigoare.
#M2
(2)
Standardele ocupaţionale, respectiv standardele de pregătire
profesională, pot fi obţinute de către furnizorii de formare
profesională īn condiţiile stabilite de organismele abilitate,
potrivit legii, cu gestionarea acestora.
#M4
ART. 7^1
(1)
Standardele ocupaţionale prevăzute la art. 15 din ordonanţă se
elaborează pe baza metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi
gestionare a standardelor ocupaţionale.
(2)
Autoritatea Naţională pentru Calificări īmpreună cu
comitetele sectoriale elaborează şi, după caz, actualizează
metodologia prevăzută la alin. (1).
(3)
Metodologia prevăzută la alin. (1) se aprobă prin ordin
comun al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi
persoanelor vārstnice şi al ministrului educaţiei şi
cercetării ştiinţifice şi se publică īn Monitorul
Oficial al Romāniei, Partea I.
#M4
ART. 7^2
Īn
vederea autorizării conform art. 16
alin. (1) din ordonanţă, furnizorul de formare profesională
elaborează programul de formare pe baza proiectului de standard
ocupaţional validat de comitetul sectorial.
#M4
ART. 8
(1)
Persoanele cu nevoi speciale prevăzute la art. 17 alin. (3) din ordonanţă sunt
persoane care se īncadrează, īn condiţiile legii, īntr-o categorie de
persoane cu handicap.
#B
(2) Programele de formare
profesională la care participă persoanele cu nevoi speciale
respectă particularităţile acestei categorii de persoane atāt īn
privinţa condiţiilor materiale, cāt şi a programei de pregătire.
#M4
ART. 9
Furnizorii
de formare profesională care organizează programe finalizate cu
certificate de calificare recunoscute la nivel naţional īncheie cu
participanţii la aceste programe, potrivit art.
19 alin. (1) din ordonanţă, contracte de formare
profesională, conform modelului prevăzut īn anexa nr. 2.
#M4
ART. 10 *** Abrogat
CAP. 2
Autorizarea
furnizorilor de formare profesională
#M4
ART. 11
Potrivit art. 21 alin. (1) din ordonanţă sunt
supuşi autorizării numai furnizorii de formare profesională care
doresc să elibereze certificate de calificare sau de absolvire cu
recunoaştere naţională. Ceilalţi furnizori de formare
profesională pot organiza programe de formare profesională finalizate
cu documente de absolvire proprii, care nu sunt īnsă certificate cu
recunoaştere naţională.
#M4
ART. 11^1
Prin
activitatea de autorizare se īnţelege procedura prin care furnizorii de
formare profesională, prevăzuţi la art.
21 alin. (1) din ordonanţă, fac demersurile necesare īn
scopul obţinerii autorizaţiei pentru exercitarea activităţii
de formare profesională a adulţilor finalizată cu certificate de
calificare/absolvire cu recunoaştere naţională.
#M4
ART. 12
Instituţiile
de īnvăţămānt superior se supun autorizării potrivit
prezentelor norme pentru programele de formare profesională care fac
obiectul ordonanţei, cu excepţia programelor prevăzute la art. 21 alin. (2) din ordonanţă.
#M4
ART. 13
Autoritatea
Naţională pentru Calificări, īn temeiul art. 22 alin. (1) din ordonanţă,
coordonează activitatea de autorizare a furnizorilor de formare profesională,
astfel īncāt aceasta să se desfăşoare īn mod unitar īn īntreaga
ţară, scop īn care:
a)
face demersurile necesare pentru īnfiinţarea, īn subordinea sa, a
comisiilor de autorizare prevăzute la art. 22 alin. (2) din
ordonanţă;
b)
emite
deciziile de īnfiinţare a comisiilor de autorizare;
c)
īndeplineşte
atribuţiile prevăzute la art. 38
din ordonanţă;
d)
centralizează datele cu privire la resursele materiale şi
financiare de care dispun comisiile de autorizare, precum şi
informaţiile privind activitatea acestora;
e)
elaborează
şi transmite instrucţiuni comisiilor de autorizare şi
secretariatelor tehnice;
f)
desfăşoară activităţi pentru soluţionarea
problemelor identificate de comisiile de autorizare şi secretariatele
tehnice.
#M4
ART. 14
(1) Īn
vederea constituirii comisiilor de autorizare prevăzute la art. 23 alin. (1) din ordonanţă,
Autoritatea Naţională pentru Calificări solicită
Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor
Vārstnice, Ministerului Educaţiei şi Cercetării
Ştiinţifice, organizaţiilor sindicale şi patronale
reprezentative la nivel judeţean să īşi nominalizeze
reprezentanţii titulari şi supleanţi īn comisiile de autorizare.
(2)
Nominalizarea membrilor titulari şi a supleanţilor īn comisiile de
autorizare se realizează pe baza următoarelor criterii:
a) studii superioare;
b)
experienţă
relevantă īn domeniul educaţiei şi/sau formării
profesionale a adulţilor;
c)
vechime
īn muncă de minimum 5 ani.
(3)
Criteriile prevăzute la alin. (2) se detaliază īn Regulamentul de
organizare şi funcţionare al comisiilor de autorizare judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, şi al secretariatelor tehnice ale
acestora.
(4)
Decizia de constituire a comisiilor de autorizare este comunicată de
Autoritatea Naţională pentru Calificări, īn termen de 15 zile de
la data emiterii, Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale
şi Persoanelor Vārstnice, Ministerului Educaţiei şi
Cercetării Ştiinţifice, precum şi organizaţiilor
sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional.
ART. 15
(1)
Īn sensul art. 23 alin. (1) lit.
d) şi e) din ordonanţă, reprezentative la nivel judeţean
sunt organizaţiile sindicale şi patronale care reprezintă īn
plan judeţean organizaţiile sindicale şi patronale
reprezentative la nivel naţional, conform Legii
dialogului social nr. 62/2011, republicată, cu modificările
ulterioare.
(2)
Organizaţiile sindicale şi patronale reprezentative la nivel
naţional stabilesc prin consens organizaţiile ai căror
reprezentanţi vor fi desemnaţi īn comisiile de autorizare la nivelul
fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti şi le
comunică Autorităţii Naţionale pentru Calificări īn
termen de 20 de zile de la primirea solicitării prevăzute la art. 14 alin. (1).
#M4
ART. 16 *** Abrogat
#M2
ART. 17 *** Abrogat
#M4
ART. 18 *** Abrogat
#M4
ART. 19
(1)
Comisiile de autorizare īşi desfăşoară
lucrările īn prezenţa celor 5 membri, titulari sau, după caz, supleanţi.
(2)
Rezultatele
lucrărilor comisiei de autorizare se consemnează īn procesul-verbal
semnat de participanţi.
(3)
Pe baza
procesului-verbal se emit deciziile comisiei de autorizare semnate de
preşedinte.
#M4
ART. 20
Deciziile se iau cu minimum 3 voturi exprimate, din
care cel puţin un vot să fie al partenerilor sociali.
#M4
ART. 20^1
Autoritatea
Naţională pentru Calificări, īn baza sesizărilor primite
şi a analizei documentelor care atestă o situaţie de revocare,
constată existenţa unei situaţii din cele prevăzute la art. 23 alin. (4) din ordonanţă
şi solicită instituţiilor publice, organizaţiilor sindicale
sau patronale revocarea membrului titular ori supleant, precum şi
nominalizarea altei persoane.
#M4
ART. 20^2
Regulamentul
de organizare şi funcţionare al comisiilor de autorizare
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi al
secretariatelor tehnice ale acestora, prevăzut la art. 38 alin. (3) din ordonanţă,
cuprinde şi următoarele elemente:
a)
condiţiile
de acces la funcţiile de reprezentare prevăzute la art. 23 alin. (1) lit. b) - e) din
ordonanţă;
b)
procedura de nominalizare, revocare şi īnlocuire a
reprezentanţilor īn comisia de autorizare prevăzuţi la art. 23 alin. (1) din ordonanţă;
c)
procedura de avizare a certificatelor prevăzute la art. 21 alin. (1) din ordonanţă īn
vederea aplicării apostilei de la Haga prevăzute īn Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999 pentru
aderarea Romāniei la Convenţia cu privire la suprimarea cerinţei
supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5
octombrie 1961, aprobată prin Legea nr.
52/2000, cu modificările ulterioare.
#M4
ART. 21
(1)
Potrivit art. 23 alin. (7) din
ordonanţă, la evaluarea furnizorilor de formare profesională īn
vederea autorizării, comisiile de autorizare utilizează evaluatori de
furnizori şi programe de formare pentru a verifica
īndeplinirea criteriilor de evaluare.
(2)
Condiţiile ce trebuie īndeplinite de evaluatorii de furnizori şi
programe de formare, īncepānd cu data de 1 ianuarie 2016, sunt stabilite de
Autoritatea Naţională pentru Calificări, prin decizie, după
consultarea comitetelor sectoriale.
#M4
ART. 22
Nivelul
tarifelor pentru prestaţia membrilor comisiei de autorizare şi a evaluatorilor
de furnizori şi programe de formare desemnaţi de comisia de
autorizare este stabilit la īnceputul fiecărui an calendaristic de
către Autoritatea Naţională pentru Calificări cu avizul
Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi
Persoanelor Vārstnice.
ART. 23
(1)
Taxele de autorizare se virează de către persoanele juridice
īn contul Autorităţii Naţionale pentru Calificări.
#B
(2)
Taxele de autorizare plătite
de către furnizorii de formare profesională se constituie venituri la
bugetul de stat, conform legii.
#M2
(3)
*** Abrogat
#B
ART. 24
Cheltuielile pentru
funcţionarea comisiilor de autorizare, respectiv cheltuielile curente
şi de capital, cheltuielile cu salarizarea personalului secretariatelor
tehnice judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, plata
indemnizaţiilor membrilor comisiilor de autorizare şi ale
specialiştilor pe domenii ocupaţionale se efectuează de la
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei
Sociale şi Persoanelor Vārstnice, de către direcţiile de
muncă şi securitate socială judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti.
#M4
ART. 25
Pentru
buna desfăşurare a activităţilor comisiilor de autorizare
şi a secretariatelor tehnice ale acestora, conform art. 23 alin. (8) din ordonanţă,
direcţiile judeţene de muncă şi securitate socială,
respectiv a municipiului Bucureşti pun la dispoziţia acestora, la
sediul lor, un spaţiu corespunzător ca dimensiuni şi dotări,
specifice activităţii, inclusiv mobilier şi aparatură IT.
#M4
ART. 25^1
(1)
Furnizorii de formare profesională care doresc să fie
autorizaţi pot īndeplini prin intermediul Punctului de contact unic
electronic (PCU), prevăzut la art. 25
alin. (3) din ordonanţă, formalităţile şi procedurile
necesare pentru dobāndirea dreptului de furnizare a serviciilor de formare
profesională finalizate cu certificate de calificare sau de absolvire cu
recunoaştere naţională pentru formalităţile
prevăzute la art. 27 lit. a), b)
şi la art. 28 alin. (1) lit. a),
b), c) şi e) din ordonanţă.
(2)
Verificarea privind dotările, echipamentele şi materialele
necesare furnizorului de formare profesională care doreşte să se
autorizeze se face numai la faţa locului de către evaluatorii de
furnizori şi programe de formare desemnaţi de comisiile de
autorizare.
(3)
Formalităţile
prevăzute la alin. (1) sunt detaliate īn metodologia de autorizare
prevăzută la art. 38 alin.
(1)
lit. b)
din ordonanţă.
#M4
ART. 26
(1) Prin decizie a comisiei de autorizare se
stabilesc:
a)
evaluatorii de furnizori şi programe de formare care pot
desfăşura activităţi de evaluare a furnizorilor de formare
profesională īn vederea autorizării;
b)
specialiştii care pot desfăşura activităţi de
examinare a participanţilor la programele de formare profesională.
(2)
Evaluatorii de furnizori şi programe de formare prevăzuţi la
alin. (1) lit. a) se īnscriu īn Registrul evaluatorilor de furnizori şi
programe de formare.
(3) Īn vederea īndeplinirii
atribuţiilor, comisiile de autorizare:
a)
emit
decizii;
b)
transmit Autorităţii Naţionale pentru Calificări
deciziile menţionate la alin. (1), precum şi registrul prevăzut
la alin. (2);
c)
transmit Autorităţii Naţionale pentru Calificări
informaţii privind activitatea de autorizare şi monitorizare a
furnizorilor de formare profesională;
d)
transmit Autorităţii Naţionale pentru Calificări,
lunar, registrele gestionate la nivel judeţean, prevăzute la art. 32 şi art.
25 alin. (2) lit. e) din ordonanţă;
e)
transmit Autorităţii Naţionale pentru Calificări,
trimestrial, datele centralizate la nivel judeţean, prevăzute la art. 2^1 alin. (3);
f)
desfăşoară şi alte activităţi
prevăzute īn Regulamentul de organizare şi funcţionare al
comisiilor de autorizare judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, şi al secretariatelor tehnice ale acestora.
ART. 27
(1)
Secretariatele tehnice
judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, ale comisiilor de
autorizare ajută comisiile īn exercitarea atribuţiilor ce le revin,
asistānd la lucrările comisiei şi īntocmind documentele īn care se
consemnează conţinutul şi rezultatele acestor lucrări.
#M4
(2)
Membrii secretariatelor tehnice ai comisiilor de autorizare
judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, prevăzuţi la
art. 23 alin. (9) din
ordonanţă, realizează următoarele activităţi:
a)
oferă informaţii publicului interesat despre procesul de autorizare,
furnizorii de formare profesională autorizaţi şi despre
organizarea şi desfăşurarea examenelor de absolvire la
finalizarea programelor de formare profesională;
b)
īntocmesc documentele necesare desfăşurării şedinţelor
comisiei de autorizare; c) rezolvă lucrările de secretariat legate de
procesul de autorizare;
d) īntocmesc
şi actualizează lunar Registrul judeţean al absolvenţilor
programelor autorizate de formare profesională a adulţilor;
e)
asigură comunicarea dintre Autoritatea Naţională pentru
Calificări, comisiile de autorizare, furnizorii de formare profesională,
evaluatorii de furnizori şi programe implicaţi īn
activităţile de evaluare a furnizorilor de formare profesională
īn vederea autorizării şi specialiştii implicaţi īn
activităţile de examinare a participanţilor la programele de
formare profesională;
f)
īntocmesc şi actualizează lunar, la nivel judeţean, registrele
menţionate la art. 32 din
ordonanţă şi le publică pe site-ul direcţiei
judeţene de muncă şi securitate socială, respectiv a
municipiului Bucureşti;
g) īntocmesc şi
actualizează lunar, la nivel judeţean, registrul menţionat la art. 26 alin. (2);
h)
centralizează trimestrial datele transmise de toţi furnizorii de
formare profesională neautorizaţi care īşi
desfăşoară activitatea pe teritoriul Romāniei, conform art. 60 din ordonanţă;
i)
centralizează trimestrial datele transmise de angajatori conform tabelului
prevăzut la anexa nr. 7; j)
administrează bazele de date;
k)
īndeplinesc şi alte activităţi prevăzute īn Regulamentul de
organizare şi funcţionare al comisiilor de autorizare judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, şi al secretariatelor tehnice ale
acestora.
#B
ART. 28
(1)
Fiecare comisie de autorizare
dispune de ştampilă proprie şi dispozitiv de aplicare a
timbrului sec. Modelele de ştampilă şi de timbru sec se
aprobă de Autoritatea Naţională pentru Calificări şi
se transmit comisiilor de autorizare.
(2)
Cheltuielile necesare pentru
procurarea ştampilelor, a dispozitivului de aplicare a timbrului sec,
tipizatelor şi a celorlalte imprimate necesare īn activitatea de
autorizare se efectuează de către direcţiile de muncă
şi securitate socială judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, la solicitarea comisiilor de autorizare.
ART. 29
(1)
Problemele ivite īn activitatea
comisiilor de autorizare se soluţionează de către Autoritatea
Naţională pentru Calificări.
(2)
Instituţiile şi
organizaţiile reprezentate īn comisiile de autorizare vor acorda tot
sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Calificări pentru
soluţionarea problemelor care se pot ivi īn activitatea comisiilor de autorizare.
#M4
ART. 30
(1)
Forma, conţinutul şi regimul de eliberare ale
autorizaţiei, prevăzute la art. 26
alin. (2) din ordonanţă, pentru fiecare tip de program, sunt cuprinse
īn Metodologia de autorizare a
furnizorilor de formare profesională a adulţilor, aprobată prin
Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei
şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr.
353/5.202/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)
Metodologia de autorizare cuprinde criteriile
şi procedurile de evaluare a furnizorilor de formare profesională īn
vederea autorizării sau retragerii autorizaţiei.
(3)
Metodologia de autorizare prevăzută la
alin. (1) se modifică şi se completează de către Autoritatea Naţională
pentru Calificări şi se aprobă prin ordin comun al ministrului
muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vārstnice şi
al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice īn
termen de 90 de zile de la publicarea prezentelor norme.
ART. 31
(1)
Furnizorii de formare care doresc să organizeze programe de formare
profesională autorizate pentru profesii reglementate prin legi speciale
trebuie să solicite anterior autorizării avizul autorităţii
de reglementare.
(2)
Avizul prevăzut
la alin. (1) se poate depune direct la comisia de autorizare sau prin PCU.
(3)
Furnizorii de formare profesională care sunt autorizaţi
să organizeze programe de formare profesională finalizate cu
certificate de calificare cu recunoaştere naţională pot organiza
şi programe de iniţiere pentru dobāndirea unora dintre
competenţele aferente programului de calificare respectiv, finalizate cu
certificate de absolvire cu recunoaştere naţională, īn baza
aceleiaşi autorizaţii.
#M4
ART. 31^1
Condiţiile
de eligibilitate prevăzute la art. 27
din ordonanţă sunt considerate a fi īndeplinite şi īn
condiţiile īn care reprezentantul furnizorului de formare
profesională prezintă, īn vederea autorizării, o declaraţie
pe propria răspundere, īncheiată īn formă autentică īn
faţa notarului, din care rezultă că īndeplineşte criteriile
de eligibilitate stabilite la art. 27 lit.
a) şi b) din ordonanţă.
#M4
ART. 32
(1)
Activitatea de monitorizare, prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. c) şi la art. 38 alin. (1) lit. d) din
ordonanţă, constă īn verificarea sistematică a īndeplinirii
de către furnizorul de formare profesională a criteriilor care au
stat la baza autorizării acestuia pentru organizarea unui program de
formare profesională.
(2)
Īn procesul de monitorizare furnizorul de formare profesională
trebuie să prezinte toate documentele care să ateste că
īndeplineşte condiţiile prevăzute la art.
27 din ordonanţă.
(3)
Procedura de monitorizare, criteriile şi procedura de retragere a
autorizaţiei fac parte integrantă din metodologia de autorizare.
#M4
ART. 33
(1)
Īn cazul īn care comisia de autorizare respinge cererea de autorizare a
unui furnizor de formare profesională, acesta poate contesta decizia la
Autoritatea Naţională pentru Calificări.
(2)
Modalitatea de soluţionare a contestaţiei este cuprinsă
īn metodologia de autorizare prevăzută la art.
30 alin. (3).
#M4
ART. 33^1
(1)
Registrul prevăzut la art. 32
lit. a) din ordonanţă cuprinde toţi furnizorii autorizaţi.
Modelul registrului este prevăzut īn anexa
nr. 3.
(2)
Registrul prevăzut la art. 32
lit. b) din ordonanţă cuprinde toţi furnizorii neautorizaţi
stabiliţi īn Romānia, care eliberează certificate fără
recunoaştere naţională.
(3)
Registrul prevăzut la art. 32
lit. c) din ordonanţă cuprinde furnizorii neautorizaţi care
prestează servicii de formare profesională īn sistem transfrontalier.
(4)
Registrele
prevăzute la alin. (1) - (3) se afişează pe site-ul
Autorităţii Naţionale pentru Calificări.
#M4
ART. 33^2
Modalitatea
de colectare a datelor cuprinse īn registrele prevăzute la art. 32 din ordonanţă, precum şi
a celor prevăzute la art. 60 din
ordonanţă se stabileşte de Autoritatea Naţională
pentru Calificări.
#M4
ART. 33^3
Procedurile
de notificare prevăzute la art. 34
şi 35 din ordonanţă sunt
descrise īn Regulamentul de organizare şi funcţionare al comisiilor
de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi
al secretariatelor tehnice ale acestora.
#M4
ART. 34 *** Abrogat
CAP. 3
Evaluarea
şi certificarea formării profesionale a adulţilor
#M4
ART. 35
Īn
temeiul art. 41 şi 42 din ordonanţă, examenele de
absolvire susţinute de participanţii la programele de formare
profesională se organizează conform Metodologiei
certificării formării profesionale a adulţilor, aprobată
prin Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi
familiei şi al ministrului educaţiei, cercetării şi
tineretului nr. 501/5.253/2003, cu modificările şi completările
ulterioare. Metodologia se modifică de Autoritatea Naţională
pentru Calificări şi comitetele sectoriale şi se aprobă
prin ordin comun al ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale
şi persoanelor vārstnice şi al ministrului educaţiei şi
cercetării ştiinţifice īn termen de 90 de zile de la publicarea
prezentelor norme.
#M4
ART. 36
(1)
Certificatele de calificare profesională sau de absolvire cu
recunoaştere naţională, prevăzute la art. 44 din ordonanţă, sunt imprimate-tip,
tipărite pe hārtie specială, avānd elemente de securizare, conform
modelelor prevăzute īn anexele nr. 4
şi 5 şi au regimul actelor de
studii.
#B
(2)
Certificatele prevăzute la
alin. (1) se eliberează īnsoţite de o anexă denumită
"Supliment descriptiv al certificatului", īn care se precizează
competenţele profesionale dobāndite, conform modelului prevăzut īn anexa nr. 6.
#M2
(2^1)
Suplimentul descriptiv al certificatului se completează cu
unităţile de competenţă profesională prevăzute īn
standardul ocupaţional, respectiv īn standardul de pregătire
profesională.
#M4
(2^2) La
absolvirea programelor de formare profesională organizate īn
condiţiile art. 16 alin. (1) din ordonanţă
īnaintea aprobării standardului ocupaţional, certificatul se eliberează
fără anexă.
#M2
(2^3) Īn
situaţiile prevăzute la alin. (2^2), după aprobarea standardului
ocupaţional, furnizorul de formare profesională este obligat să
elibereze suplimentul descriptiv al certificatului completat cu
unităţile de competenţă comune programului de formare
profesională absolvit şi standardului ocupaţional, precum
şi cu celelalte unităţi de competenţă dobāndite īn
urma absolvirii programului de formare profesională.
#B
(3)
Cheltuielile pentru
tipărirea certificatelor de calificare profesională şi de
absolvire, precum şi a anexelor acestora sunt suportate de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale
şi Persoanelor Vārstnice.
#M4
ART. 37
(1)
Procedura de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale
obţinute pe alte căi decāt cele formale, prevăzută la art. 45 din ordonanţă, stabileşte
modalitatea de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale,
īn cadrul centrelor de evaluare a competenţelor profesionale, precum
şi metodologia de autorizare şi monitorizare a acestora.
(2)
Centrele de evaluare a competenţelor profesionale obţinute pe
alte căi decāt cele formale sunt persoane juridice de drept public sau
privat, autorizate de către Autoritatea Naţională pentru
Calificări.
(3)
Criteriile şi procedurile de evaluare şi certificare a
evaluatorilor de competenţe profesionale, a evaluatorilor de evaluatori
şi a evaluatorilor externi se elaborează de Autoritatea
Naţională pentru Calificări şi comitetele sectoriale, se
avizează de consiliul Autorităţii Naţionale pentru
Calificări şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei
şi cercetării ştiinţifice.
(4)
Procedura de evaluare şi certificare a competenţelor
profesionale obţinute pe alte căi decāt cele formale,
aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării
şi al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei
nr. 4.543/468/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
se modifică de Autoritatea Naţională pentru Calificări
şi se aprobă prin ordin comun al ministrului educaţiei şi
cercetării ştiinţifice şi al ministrului muncii, familiei,
protecţiei sociale şi persoanelor vārstnice.
CAP. 4
Dispoziţii
finale
#M2
ART. 38 *** Abrogat
#M4
ART. 39
Metodologia
de realizare a cercetării statistice aferente formării profesionale a
adulţilor, prevăzută la art.
61 alin. (2) din ordonanţă, se elaborează īn
termen de 12 luni de la data intrării īn vigoare a prezentelor norme.
#M4
ART. 40 *** Abrogat
#M4
ART. 41
(1) Activitatea de control prevăzută la art. 62 din ordonanţă are īn vedere:
a) activitatea de formare profesională
desfăşurată de furnizorii de formare profesională;
b) activitatea de autorizare a furnizorilor de formare
profesională.
#B
(2)
Controlul asupra modului de
organizare a activităţii de formare profesională
desfăşurate de furnizorii de formare profesională se
efectuează de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi
Persoanelor Vārstnice şi de Ministerul Educaţiei şi
Cercetării Ştiinţifice.
(3)
Pentru realizarea controlului
prevăzut la alin. (2), furnizorii de formare profesională vor pune la
dispoziţie persoanelor īmputernicite să exercite controlul toate
informaţiile solicitate, referitoare la activitatea de formare
profesională.
(4)
Autoritatea Naţională
pentru Calificări va īntocmi periodic rapoarte privind activitatea de autorizare
a furnizorilor de formare profesională pe care o coordonează şi
le va pune la dispoziţie ministrului muncii, familiei, protecţiei
sociale şi persoanelor vārstnice şi ministrului educaţiei
şi cercetării ştiinţifice.
ART. 42
Nerespectarea prezentelor norme metodologice
atrage, după caz, răspunderea disciplinară,
contravenţională, penală sau civilă a persoanelor vinovate,
īn conformitate cu legislaţia īn vigoare.
#M4
ART. 43
Anexele nr. 1 - 7 fac parte integrantă din prezentele norme.
#M3
ANEXA 1 [la normele metodologice] ***
Abrogată
ANEXA 2 la normele metodologice
CONTRACT
de
formare profesională
(model)
Nr.
.............. din ..........
1.
Părţile contractante:
A.
............................................., īn calitate de furnizor de
formare profesională, denumit īn continuare
furnizor,
reprezentat prin ....................... |
, avānd funcţia de ........................ |
, cu sediul īn ................. |
............... |
, |
||||
str.
.................... |
nr.
...... |
, judeţul (sectorul) ................... |
, telefon .................. |
, fax ............... |
, e-mail .............. |
, |
||
cod fiscal/cod
unic de īnregistrare |
.................... |
, cont |
bancar
........................ |
la
.................. |
, posesor |
al |
||
autorizaţiei |
de furnizor |
de formare |
profesională |
pentru |
ocupaţia
....................... |
,
seria .............. |
nr.
......., |
īnmatriculat īn Registrul
naţional al furnizorilor de formare profesională a adulţilor cu
nr. ......../........
B.
..........................................., īn calitate de beneficiar de
formare profesională, denumit īn continuare
beneficiar, cu
domiciliul īn .................., str.
.........................
nr. ....., judeţul
(sectorul) ..........., telefon
...............
2. Obiectul
contractului:
Obiectul
contractului īl constituie prestarea de către furnizor a serviciului de
formare profesională, pentru
ocupaţia
de ...................... . |
|
|
|
|
3.
Durata contractului: |
|
|
|
|
Durata
contractului este de ..... |
luni,
reprezentānd ...... |
. ore
de pregătire teoretică şi |
........ ore de pregătire |
|
practică;
derularea contractului īncepe la data de .............. |
. |
|
|
|
4.
Valoarea contractului: |
|
|
|
|
Valoarea
totală a contractului este de ........................ |
lei. Beneficiarul va achita această
sumă reprezentānd |
|||
contravaloarea
serviciilor prestate de către furnizor īn |
....... tranşe, pānă la data de |
................ |
, prima tranşă |
|
fiind
achitată pānă la data de .............. |
, iar
celelalte |
tranşe la datele de .............. |
. |
Valoarea contractului, |
precum şi modalităţile de plată pot fi modificate
ulterior, cu acordul părţilor, prin acte adiţionale la prezentul
contract.
5. Obligaţiile părţilor: A. Furnizorul se obligă:
a)
să presteze serviciile de
formare profesională, cu respectarea normelor legale şi a
metodologiilor īn materie, punānd accent pe calitatea formării
profesionale;
b)
să asigure resursele umane,
materiale, tehnice sau altele asemenea, necesare desfăşurării
activităţii de formare profesională;
c)
să asigure finalizarea procesului
de formare profesională şi susţinerea examenelor de absolvire la
terminarea stagiilor de pregătire teoretică şi practică;
d) să
asigure instructajul privind protecţia muncii;
e)
să nu impună
beneficiarului să participe la alte activităţi decāt cele prevăzute
īn programul de formare profesională.
B.
Beneficiarul se obligă:
a)
să frecventeze programul de
formare profesională pe īntreaga perioadă. Īnregistrarea a mai mult
de 10% absenţe nemotivate sau 25% absenţe motivate din durata
totală a programului conduce la pierderea dreptului beneficiarului de a
susţine examenul de absolvire;
b)
să utilizeze resursele
materiale, tehnice şi altele asemenea potrivit scopului şi
destinaţiei acestora şi numai īn cadrul procesului de formare
profesională, evitānd degradarea, deteriorarea sau distrugerea acestora;
c) să
păstreze ordinea, curăţenia şi disciplina pe parcursul
frecventării cursurilor de formare profesională;
d) să
respecte normele privind protecţia muncii.
#M2
Īn cazul
īn care beneficiarul nu poate īncepe cursul din motive de forţă
majoră, acesta nu va suporta cheltuielile efectuate de furnizor īn
executarea contractului.
Īn cazul
īn care beneficiarul nu poate continua sau finaliza cursul din motive de
forţă majoră, acesta va suporta doar cheltuielile efectuate de
furnizor īn executarea contractului, dar nu mai puţin de 10% .
Īn cazul
īn care beneficiarul urmează un program de formare profesională
organizat de agenţia pentru ocuparea forţei de muncă sau de un
angajator, responsabilitatea financiară pentru programul de formare
profesională īi revine organizatorului.
#B
7. Forţa majoră
Forţa majoră exonerează părţile de
răspundere īn cazul īn care aceasta este dovedită īn condiţiile
legii. Partea care, din cauză de forţă majoră, nu īşi
poate respecta obligaţiile contractuale va īnştiinţa īn scris
cealaltă parte
contractantă, īn termen de cel mult 5 zile de la data īncetării
situaţiei de forţă majoră.
8. Soluţionarea
litigiilor
Părţile contractante vor depune toate diligenţele pentru rezolvarea
pe cale amiabilă a neīnţelegerilor ce se pot ivi īntre ele cu ocazia
executării contractului.
Dacă rezolvarea pe cale amiabilă nu este posibilă,
părţile se pot adresa instanţei de judecată competente, potrivit
legii.
9.
Modificarea, suspendarea şi īncetarea contractului
Contractul poate fi modificat numai prin acordul de voinţă al
părţilor, exprimat prin act adiţional la prezentul contract.
Părţile pot stabili de comun acord suspendarea pe o
durată limitată a contractului. Prezentul contract poate īnceta īn
următoarele condiţii:
a) prin
expirarea termenului şi realizarea obiectului contractului;
b) prin
acordul de voinţă al părţilor;
c) prin
reziliere.
Īn cazul īn care una dintre părţi nu īşi respectă
obligaţiile asumate prin contract, partea lezată poate cere rezilierea
contractului.
10.
Clauze speciale
Părţile contractante pot stabili prin act adiţional
şi alte clauze contractuale, dacă acestea nu sunt contrare legii.
11.
Dispoziţii finale
Prezentul contract reprezintă acordul de voinţă al
părţilor şi a fost īncheiat astăzi, ..............., īn
două exemplare, din care unul pentru furnizor şi unul pentru beneficiar.
Furnizor, Beneficiar,
.................... ...................
ANEXA 3 la normele metodologice
AUTORITATEA
NAŢIONALĂ PENTRU CALIFICĂRI
REGISTRUL
NAŢIONAL
al
furnizorilor de formare profesională a adulţilor
Semnificaţia
coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
A
- Denumirea furnizorului
B - Forma de
organizare sau statutul juridic
C
- Codul unic de īnregistrare sau codul fiscal D - Numărul de telefon, fax
E - Numele
F - Tipul
G
- Cod COR/Cod Nomenclator H - Seria Nr.
I - Data
eliberării
J
- Seria Nr.
K
- Data eliberării
L - Decizia
M - Data
comunicării
_________________________________________________________________________
_____
|Nr. de |
|Data|A|Adresa|B| C|D|Programul|Autorizaţia|Duplicat|Retragerea |
| |
||||||
|īnmatriculare| |
| | |
| | |
| |de |
| |
| |
|autorizaţiei| |
||
| |
| |
| | |
| | |
| |formare |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| | |
| | |
| |autorizat| |
| |
| |
| |
|
| |
| |
| | |
| | |
| |_________|___________|________|____________| |
||||
| |
| |
| | |
| | | | E |F |G | H
| I | J | K
| L |
M | |
|_____________|____|_|______|_|__|_|___|__|__|_____|_____|___|____|_____|______|
| 0 | 1 |2| 3 |4|5 |6| 7 | 8| 9| 10 | 11 | 12| 13 | 14 | 15 |
|_____________|____|_|______|_|__|_|___|__|__|_____|_____|___|____|_____|______|
|_____________|____|_|______|_|__|_|___|__|__|_____|_____|___|____|_____|______|
|_____________|____|_|______|_|__|_|___|__|__|_____|_____|___|____|_____|______|
|_____________|____|_|______|_|__|_|___|__|__|_____|_____|___|____|_____|______|
ANEXA 4*1) la normele metodologice
*1) Anexa
nr. 4 este reprodusă īn facsimil.
ROMĀNIA |
|
|
ROMĀNIA |
|
|
|
MMFPSPV |
MECS |
Ministerul Muncii, |
|
Ministerul Educaţiei şi |
||
|
|
Familiei, |
|
|
Cercetării
Ştiinţifice |
|
|
|
Protecţiei Sociale şi |
|
|
|
|
|
|
Persoanelor Vārstnice |
|
|
|
|
|
|
________________________ |
|
___ |
||
SERIA ....
NR. ......... |
| SERIA .... NR.: ...... |
| |
/ |
\ |
||
|
|
|________________________| |
| TS |
| |
||
|
|
|
|
|
\___/ |
|
CERTIFICAT |
|
|
|
|
|
|
DE CALIFICARE PROFESIONALĂ |
|
|
|
|
|
|
Dl/Dna ................... |
|
|
|
|
|
|
......................... |
, |
|
|
|
|
|
cod numeric
personal ..... |
|
CERTIFICAT |
|
|||
........
născut(ă) īn anul |
|
|
|
|
|
|
...... luna |
.............. |
|
DE CALIFICARE PROFESIONALĂ |
|||
ziua ...... |
īn localitatea |
|
|
|
|
|
............... |
jud./sect. |
|
|
|
|
|
............. |
fiul (fiica) |
|
|
|
|
|
lui ...................... |
|
Dl/Dna
........................................... |
|
|
|
, |
şi al (a) ................ |
|
cod numeric
personal ............ |
|
născut(ă) īn anul |
||
a participat īn perioada |
...... luna ............. |
|
|
ziua ..... īn localitatea |
||
...................... |
.... |
..................
judeţul/sectorul ............... |
|
|||
la
programul de |
fiul (fiica) lui ............. |
|
şi al (a) .......... |
|||
calificare/recalificare |
a participat īn perioada ............. |
|
|
la programul |
||
ucenicie ................. |
|
de
calificare/recalificare/ucenicie ............... |
|
|||
.......................... |
|
.......................
cu durata de ......... |
ore, |
|||
cu durata de |
........ ore, |
organizat
de ...................................... |
|
|
|
|
organizat de |
............. |
cu sediul
īn localitatea .......................... |
|
|
|
|
.......................... |
|
judeţul
........................... |
|
|
īnmatriculat īn |
|
cu sediul īn localitatea |
Registrul
naţional al furnizorilor de formare |
|||||
.................. |
judeţul |
profesională
a adulţilor cu nr. ......../.......... |
||||
.......................... |
|
şi a
promovat examenul de absolvire īn anul ....... |
||||
īnmatriculat īn RNFFPA cu |
luna
......... |
ziua ..... cu media ...... |
, obţinānd |
|||
nr. ....../....... |
şi a |
calificarea
de |
.................................... |
|
|
|
promovat
examenul de |
|
|
|
|
|
|
absolvire īn anul ........ |
Prezentul
certificat se eliberează īn conformitate |
|||||
luna ............ |
ziua ... |
cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
129/2000, |
||||
cu media
........ |
obţinānd |
republicată
şi este īnsoţit de suplimentul |
||||
calificarea de ........... |
descriptiv
al certificatului. |
|
||||
.......................... |
|
|
|
|
|
|
|
|
DIRECTOR*), |
|
PREŞEDINTE**), |
||
DIRECTOR, |
|
|
|
|
|
|
|
|
LS |
|
|
|
|
LS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Secretar, |
|
|
|
Nr. ............ |
|
|
|
|
|
|
Data eliberării .......... |
Nr.
............ |
|
|
|
||
Semnătura
absolvent ...... |
Data eliberării: anul .... luna ......... |
ziua .... |
||||
------------ |
|
|
|
|
|
|
*) Directorul
furnizorului de formare
**)
Preşedintele comisiei de examinare
ANEXA 5*1) la normele metodologice
*1) Anexa
nr. 5 este reprodusă īn facsimil.
ROMĀNIA |
|
|
ROMĀNIA |
|
|
MMFPSPV |
MECS |
Ministerul Muncii, |
Ministerul Educaţiei şi |
||
|
|
Familiei, |
|
Cercetării
Ştiinţifice |
|
|
|
Protecţiei Sociale şi |
|
|
|
|
|
Persoanelor Vārstnice |
|
|
|
|
|
________________________ |
|
|
|
SERIA ....
NR. ......... |
| SERIA .... NR.: ...... |
| |
|
||
|
|
|________________________| |
|
||
CERTIFICAT |
|
|
|
|
|
DE ABSOLVIRE |
|
|
|
|
|
Dl/Dna ................... |
|
|
|
|
|
......................... |
, |
|
|
|
|
cod
personal |
............. |
|
CERTIFICAT |
|
|
........
născut(ă) īn anul |
|
|
|
|
|
...... luna |
.............. |
|
DE ABSOLVIRE |
|
|
ziua ...... |
īn localitatea |
|
|
|
|
............... |
jud./sect. |
|
|
|
|
............. |
fiul (fiica) |
|
|
|
|
lui ...................... |
|
Dl/Dna
........................................... |
|
|
, |
şi al (a) ................ |
|
cod numeric
personal ............ |
născut(ă) īn anul |
||
a participat īn perioada |
...... luna ............. |
|
ziua ..... īn localitatea |
||
.......................... |
|
..................
judeţul/sectorul ............... |
|
||
la
programul de |
fiul/fiica lui ............... |
şi al (a) |
.......... |
||
iniţiere/perfecţionare/ |
a participat
īn perioada |
............. la programul |
|||
specializare cu durata de |
de
iniţiere/perfecţionare/specializare ............ |
|
|||
..................... |
ore, |
.......................
cu durata de ......... |
ore, |
||
pentru ocupaţia |
pentru
ocupaţia (competenţe comune) ............... |
|
|||
(competenţe comune) ...... |
cod COR
........... |
organizat
de .................. |
|
||
.......................... |
|
cu sediul īn localitatea |
.......................... |
|
|
cod COR ....... |
, organizat |
judeţul
........................... |
|
īnmatriculat īn |
|
de .......... |
cu sediul īn |
Registrul
naţional al furnizorilor de formare |
|||
localitatea |
.............. |
profesională
a adulţilor cu nr. ......../.......... |
|
||
judeţul .................. |
|
şi a
promovat examenul de absolvire īn anul ....... |
|||
īnmatriculat īn RNFFPA cu |
luna
......... |
ziua ..... cu nota/calificativul |
|||
nr.
......./ |
........ şi a |
............... |
|
|
|
promovat examenul de |
|
|
|
|
|
absolvire
īn anul ........ |
Prezentul certificat se eliberează īn conformitate |
||||
luna ............ |
ziua ... |
cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
129/2000, |
|||
cu nota/calificativul |
republicată
şi este īnsoţit de suplimentul |
|
|||
........... |
|
descriptiv
al certificatului. |
|
||
DIRECTOR, |
DIRECTOR*), |
PREŞEDINTE**), |
|
||
LS |
|
LS |
|
|
|
Nr. ............ |
|
Secretar, |
|
||
Data
eliberării .......... |
|
|
|
|
|
Semnătura
absolvent ...... |
Nr. ............ |
|
|
||
|
|
Data
eliberării: anul .... luna ......... |
ziua .... |
||
------------ |
|
|
|
|
|
*)
Directorul furnizorului de formare |
|
|
|
||
**) Preşedintele comisiei de examinare |
|
|
|
ANEXA 6*) la normele metodologice
*) Anexa
nr. 6 este reprodusă īn facsimil.
ROMĀNIA
SUPLIMENT
DESCRIPTIV AL CERTIFICATULUI
______________________________________________________________________________
| |
1. Certificatul |
| |
| tipul
........................................................ |
|
| |
| seria
................ |
nr.
................................... |
| |
|
calificarea/ocupaţia*1) |
.............................. cod COR ............ |
| |
| cod Nomenclator/Registrul
naţional al calificărilor profesionale din Romānia |
| .............................................................. |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| |
2. |
Autorităţile naţionale responsabile |
| |
|
| |
|
|
|
| |
|
Ministerul Muncii, |
|
Autoritatea Naţională pentru |
Ministerul Educaţiei | |
|
| Familiei, |
|
Calificări |
şi Cercetării |
| |
|
Protecţiei Sociale şi |
|
Ştiinţifice |
| |
|
|
Persoanelor Vārstnice |
|
|
| |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
|3. Denumirea furnizorului de formare
profesională care a eliberat certificatul|
|
............................................................................ |
| Nr. de
īnmatriculare īn Registrul naţional al furnizorilor de formare |
| profesională a adulţilor
................................................... |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| |
4.Niveluldecalificare
certificat |
| |
| |
............................................................................ |
| |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| |
5. Sistemul de evaluare |
| |
| note:
....................... |
|
| |
| calificative: ............... |
|
| |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| |
6.Bazalegalăpentru eliberarea certificatului |
| |
| |
............................................................................ |
| |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| |
7.Nivelulstudiilorpentruaccesul
la programul de formare profesională |
| |
| |
............................................................................ |
| |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| |
8. Tipul de program de formare
profesională |
| |
| ............................................................................ |
|
| |
| Durata (ore) |
total:
......................... |
| |
| din care: |
pregătire
teoretică ............ |
| |
| |
pregătire
practică ............. |
| |
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| |
9.Competenţeprofesionaledobāndite |
| |
| |
............................................................................ |
| |
|
............................................................................ |
|
| |
|
............................................................................ |
|
| |
|
............................................................................ |
|
| |
|
............................................................................ |
|
| |
|
............................................................................ |
|
............................................................................ |
|
............................................................................ |
|
............................................................................ |
|
............................................................................ |
|______________________________________________________________________________|
DIRECTOR*), PREŞEDINTE**),
LS
Secretar,
------------
*)
Directorul furnizorului de formare
**)
Preşedintele comisiei de examinare
Notă:
Acest
document nu este un act oficial de calificare.
*1) Se va
completa calificarea pentru certificatele de calificare şi ocupaţia
pentru certificatul de absolvire.
#M4
ANEXA 7
la normele
metodologice
Angajatorul (denumirea completă)
..........................
Sediul: localitatea .............., str.
..................... nr. ......, cod poştal ..........,
sectorul/judeţul .............
Cod unic de īnregistrare ................
tel./fax ............./.........., e-mail
.................
TABEL
cu salariaţii proprii care
au beneficiat de formare profesională organizată de angajator īn
condiţiile art. 21 alin. (3) din
Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a
adulţilor
Anul ........ Trimestrul ..............
Număr
total salariaţi/din care
beneficiari de formare
profesională īn condiţiile art. 21
alin. (3) din
Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea
profesională a adulţilor, republicată
.........../................
______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele şi prenumele|Codul COR |
|Denumire |
|Număr |
|Motivul |
|Observaţii| |
|||
|crt.|salariatului care a|al ocupaţiei|program |
|ore de |pentru |
| |
| |
||||
| |
|beneficiat de |
|salariatului|de |
|formare|care s-a |
| |
| |
||
| |
|formare |
| |
|formare*)| |
|organizat |
| |
| |
|
| |
|profesională |
| |
| |
| |
|formarea**)| |
| |
|____|___________________|____________|_________|_______|___________|__________|
| | | | | | | |
|____|___________________|____________|_________|_______|___________|__________|
| | | | | | | |
|____|___________________|____________|_________|_______|___________|__________|
| | | | | | | |
|____|___________________|____________|_________|_______|___________|__________|
Data:
..................
Semnătura reprezentantului legal
.........................
L.S.
..................
*) Se va introduce, după caz, unul dintre
următoarele coduri, astfel:
1.
program de formare profesională organizat pentru
īmbunătăţirea competenţelor necesare practicării ocupaţiei;
2.
program
de formare profesională organizat pentru competenţe profesionale
comune mai multor ocupaţii
- īn acest caz se introduc codurile COR pentru acele
ocupaţii;
3.
program
de formare profesională organizat pentru competenţe-cheie.
**) Se va introduce, după caz, unul dintre
următoarele coduri, astfel:
1.
dacă
programul de formare se organizează la cererea angajatului;
2.
dacă programul de formare se organizează din iniţiativa
angajatorului pentru īmbunătăţirea competenţelor
profesionale ale salariatului;
3.
dacă
programul de formare se organizează de angajator pentru evitarea
concedierii;
4.
dacă programul de formare se organizează de angajator prin
efectul legii (īn acest caz se specifică legea care obligă salariatul
la formarea profesională);
5.
alte
situaţii; īn acest caz se va menţiona īn clar situaţia.
#B
---------------